Ljummen
6.5
Baserat på 5 svenska recensioner

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition Recensioner

daniel rydelius
7 / 10

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition är en remaster på kanske ett av de mest efterfrågade spelen sedan remasters blev en grej. Troligtvis eftersom spelet aldrig nådde Europa. Chrono Cross är precis som många andra japanska rollspel från millennieskiftet mycket bra, men i likhet med många av Square Enix remasters lämnar utgåvan mycket att önska.

Loading
kiki ågren

När ämnet japanska rollspel kommer på tal är det svårt att inte föra tankarna till vad som onekligen var genrens guldålder under 90-talet. En närmast svindlande mängd klassiker släpptes under dessa tio år, till den grad att det är lätt för många spel att fullkomligt försvinna i mängden. Helt ärligt ger jag en stor eloge till vem som helst som lagt ner mödan att faktiskt spela allting som Square och Enix gav ut under decenniet, jag kommer nog aldrig själv hitta tiden till det, men bra jobbat vem du än är.

PlayZine
tommy

Chrono Cross släpps här i Europa för första gången och vi får en uppdaterad utgåva där vi får följa Serge på en riktigt retrodoftande och magisk resa. Chrono Trigger utvecklades av stora namn som H…

jesper gustavsson

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition erbjuder två bra klassiska spel för priset av ett, men på grund av en del tekniska aspekter har jag svårt att rekommendera att skaffa spelet på release. Efter lite fix i patcher kan det vara värt att ta en närmare kik på om man är intresserad av JRPG:s.

conny andersson
6 / 10

I den bästa av världar får en remaster oss att minnas spelet som vi tror att det såg ut. Jag minns exempelvis hur jag spelade Ocarina of Time på 3DS och tänkte att spelet såg så väldigt bra ut för att vara så pass gammalt innan jag insåg att spelet var ganska rejält uppdaterat för att passa Nintendos handhållna konsol. Men att man lyckats vara så trogen originalet och samtidigt ta det tekniska till en ny nivå så att man blir lite lurad är helt enkelt det jag hoppas på kring just en remaster av ett äldre spel.

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition Trailers

Chrono Cross: The Radical Dreamers Edition Skärmbilder