7 recensioner

76

PC (Microsoft Windows)PlayStation 4Xbox OneNintendo SwitchPlayStation 5Xbox Series X|S

Plattform

andreas lennartsson

9 / 10

När den ambitiösa nyversionen av de första tre spelen i Crash Bandicoot-serien släpptes fanns det överraskande många vars nostalgi sken tillräckligt starkt för att samlingen skulle klättra på försäljningslistorna flera veckor efter dess lansering. Nu när dessa entusiaster tar sig an ett helt nytt Crash-äventyr blir frågan huruvida det faktiskt kan mäta sig med de gamla klassikerna. Det är dock en fråga jag inte är kvalificerad att besvara. Ni förstår, min erfarenhet av Crash Bandicoot är minst sagt kortfattad. Historien började med att jag köpte det så kallade N. Sane Trilogy till min Switch och spelade ett par timmar för att sedan sälja spelet till Gamestop några dagar senare. Vid den här tidpunkten var min hybridkonsol dessutom ett bitmärke rikare. Så nej, jag kanske inte är rätt person att bedöma om Crash Bandicoot 4: It’s About Time är en värdig uppföljare i den högt beaktade spelserien. Däremot har jag alla möjligheter att berätta för er om det är en godtagbar inkörsport för nya spelare, och jisses vad svaret på den frågan är ett rungande ja.

GameElite

mats ernofsson

Crash Bandicoot-spelen är för många ett favoritplattformsspel tillsammans med Super Mario. Nu är fyran här.

jonny lindmark

8 / 10

Karaktären och spelet Crash Bandicoot är för många känd som en av de tidiga galjonsfigurerna för den första Playstationkonsolen. När det första spelet i serien släpptes vintern 1996 blev det snabbt…

Crash Bandicoot 4: It's About Time ger oss en massa nya saker vi kan lära oss att använda, en massa saker att hitta och låsa upp. Tyvärr blir nöjet snabbt ett jobb att tvinga sig igenom och hålla temperamentet nere. Spelet är för hardcore fans av serien eller för dig som vill ha en utmaning.