2 recensioner

60

PC (Microsoft Windows)PlayStation 4Xbox OnePlayStation 5Xbox Series X|S

SkjutspelRollspelÄventyr

nakadai sundström

5 / 10

Outriders hade en hyfsad hype när det skulle släppas. Vi trodde att People Can Fly, i samarbete med Square Enix, skulle ge oss en värdig rival till Borderlandsserien, men det dog tyvärr av snabbt. Alldeles för många buggar och problem som ignorerades, vilket snabbt dödade intresset för ett spel med otrolig potential. Kan Worldslayer lyfta spelet, eller kommer det för sent?

andreas lennartsson

7 / 10

Tänk dig att det är lördag kväll, du sitter i soffan och vräker i dig godis från en välfylld skål. De allra flesta bitarna är alldeles utsökta och är nästintill omöjliga att sluta äta. Andra godisar faller dig inte riktigt i smaken samtidigt som du inser att skålen inte bara är till för dig utan behöver tilltala även resten av hushållet. Frustrerande nog har du också fått med några få bitar som måste ha legat framme lite för länge och blivit både hårda och mindre smakrika. Kvällen fortgår och skålens botten börjar synas mer och mer, du börjar nästan bli lite illamående och vill ganska snart ställa undan skålen och gå och lägga dig. Där och då tänker du att godissuget försvunnit för all framtid, men dagen därpå är lockelsen tillbaka och du upptäcker att det fanns en hel påse till med en liknande godisblandning. På samma vis som med den där godisskålen trodde jag mig vara ganska färdig med Outriders. Sedan jag skrev min recension av spelet i fjol har jag rensat upp alla kvarvarande sidouppdrag och lagt det fantastiska People Can Fly-äventyret åt sidan, åtminstone fram tills de polska spelmakarna bestämde sig för att fylla på den actionpackade och spelmekaniskt delikata godisskålen.