8 recensioner

67

PC (Microsoft Windows)PlayStation 4Xbox OneNintendo SwitchPlayStation 5Xbox Series X|S

Hack and slash/Beat 'em upIndie

henric brandt

7 / 10

Sifu är ett ultrasnyggt beat 'em up spel där vi ger oss ut på en klassisk hämndturné i bästa Kung-fu-filmkänsla, men striderna blir ändå något repetitiva till slut och svårighetskurvan är något brant.

robin molin

8 / 10

Kampsportsspel har existerat sedan TV-spel som medium fortfarande hade stödhjul på sin cykel och behöver inte introduceras på nytt. En veteran-genre som varit med på spelplanen sedan det mytomspunna 80-talet behöver då konstant uppdateras för att hålla sig fräsch. In på scenen knatar Sifu. Med blixtsnabba knytnävar samt en unik twist på genren kommer Sifu med avsikt att verkligen bidra med en uppfriskande och duktigt bestraffande upplevelse. Vare sig det gäller att dela ut slag eller i många fall blockera dem med ansiktet är Sifu ett spel som inte låter sig klubbas ner på marken.

joel svahn

En fantastisk tredjepersonsfighter till ett riktigt bra pris. Med tighta kontroller och snygga animationer kommer man riktigt långt. Väldigt svårt, men ärligt talat hade jag inte velat ha det på något annat vis. För mig en solklar plats som GOTY kandidat.

Loading

oscar westerholm

När jag når fram till slutbossen i Sloclaps beat 'em up Sifu behöver jag rullator. Hjässan, som en gång pryddes av en stilig, stram man bun, är gråsprängd och yvigt kammad, skägget långt och spräckligt av vitt. Blicken - visserligen mer hämndlysten än någonsin tidigare - kikar fram bakom två jättelika geriatriska mördarsniglar till ögonbryn. Hälsan är vacklande, kroppen klen efter att ha tagit emot tusentals slag och sparkar. Men nävar och fötter har, efter att ha utdelat minst lika många slag och sparkar, härdats till livsfarliga marmorblock.