7 recensioner

80

PC (Microsoft Windows)PlayStation 4Xbox OnePlayStation 5Xbox Series X|S

Äventyr

kenny nordgren

7 / 10

För att verkligen förstå vad kärnan av den här recensionen kretsar kring är ett avstamp i 80-talets filmvärld ett måste. På kort tid under årtiondets allra första år hade en specifik subgenre inom skräckfilmen slagit igenom med dunder och brak. Med små medel och en extremt liten budget gick Halloween (släpptes visserligen 1978, men det tog några år innan genren blev etablerad) i bräschen för genren som kom att benämnas slasher, en typ av film som främst kännetecknas av en mördare som på de mest bestialiska sätt skickar ungdomar till de sälla jaktmarkerna. Ni har säkerligen hört talas om filmer som Friday the 13th och A Nightmare on Elm Street, men även nyare titlar som Scream. I de krokarna rör sig The Quarry. På ett ungefär i vilket fall.

henric brandt

8 / 10

Välgjort skräckspel med bra skådespelare och välskrivet manus. Spelskaparna har lagt ner lite extra kraft på att utveckla spelmekaniken denna gång. Spela med vänner eller använd film-läget och se The Quarry som en mycket lång skräckfilm.

MovieZine

alexander kardelo

4 / 5

Tonårssåpa möter överlevnadsskräck i en härlig och blodig homage till 80-talets slashers och monsterrullar. "Until Dawns" spirituella uppföljare "The Quarry" är inte särskilt läskigt men kommer långt på en fängslande story med sköna karaktärer.

mattias malm

Med en välskriven berättelse, bra gjorda karaktärer och en mycket tydligare skräcknerv, utmärker sig The Quarry som den absoluta höjdpunkten i Supermassive Games katalog. Jag är övertygad om att skräckfans och spelare som gillar välgjorda spel med ett starkt narrativ kommer få mycket nöje med det här. Ta plats vid lägerelden och kom ihåg: "Det som inte dödar dig, kommer göra dig starkare."