Baserat på 7 svenska recensioner

Two Point Campus Recensioner

Spel Hubben
8.5 / 10

Two Point Campus är en A+ management-sim som låter dig bygga dina drömmars galna skola och sedan se den köra i all sin glans.

conny andersson
8 / 10

Jag var aldrig en storkonsument av PC-spel under 90-talet. Eller rättare sagt; i jämförelse med hur mycket konsolspel jag spelade så bleknade antalet timmar framför en monitor med det framför en TV. För mig var alltid PC främst ett verktyg för arbete. Naiva drömmar om att skriva fantasy-böcker, att hänga på olika forum och chattkanaler tog upp betydligt mer tid än spelen. Men visst fanns det en del titlar som jag lite nostalgiskt blickar tillbaka på. Jag ska inte överdriva och påstå att Theme Hospital från 1997 ligger på någon slags topp tio, men spelet finns garanterat med ifall jag skulle ge mig på att göra en lite mer omfattande lista över PC-spel jag minns och gillade.

Teknikhype
ivan spoljaric
7.3 / 10

Two Point Campus är helt klart en värdig uppföljare till sjukhuset, när man inte trodde det kunde bli mer tokigt som bevisar utvecklarna att dom har gjort det igen fast med flera lager denna gången.

GameElite
steve gilman
7 / 10

A delightful yet sometimes frustrating Sim Management game that hits all the highs and lows of campus life.

FZ
joakim kilman
3 / 5

Utbilda nästa generations dårar, i spelet som är sjukt likt sin föregångare.

Loading
amanda steén

I fjol, mitt i den pandemi som höll hela världens befolkning som gisslan, tillika medförde att mängden digitala underhållningsformer sköt i höjden, fann jag Two Point Hospital. Med en tajming, som onekligen var perfekt, lanserades jumboversionen av spelet under den tidiga vår som personligen innebar för många bollar i luften, vilket utgjorde en risk att få minst en av dessa i huvudet. När jag trätt in i Two Point County skapades dock snart en trygg plats som gav utrymme att ladda upp mina batterinivåer, kunna avlasta från den stress jag åsamkat mig själv och dränera hjärnan på överflödiga funderingar som är besvärliga att bli kvitt så fort de bosatt sig i ens tankebanor.

joel svahn

En universitetssimulator med mycket hjärta och lite hjärna. Humor och variation räddar tyvärr inte spelet från en lite tråkig gameplay-loop och brist på utmaning.

Two Point Campus Trailers