6 recensioner

86

PC (Microsoft Windows)PlayStation 4Xbox OnePlayStation 5Xbox Series X|S

SkjutspelRollspelTaktiskÄventyr

daniel rydelius

9 / 10

Hemligheter och mysterier uppdagas i Savathûns episka berättelse samtidigt som nya frågor uppstår. Weapon crafting ger spelare makten att skapa sina egna vapen-rolls och Tronvärlden är en lekplats för pusselintresserade. Bortsett från mindre buggar och system i behov av små justeringar är The Witch Queen en suverän expansion för inbitna fans av Bungies rymdepos! Nykomlingar kan dock ha svårt att hänga med i svängarna.

Teknikhype

ivan spoljaric

8.3 / 10

Destiny 2: The Witch Queen är en expansion som helt klart går åt rätt riktning, äntligen har vi en expansion och ett Destiny 2 som vi så länge väntat på, nu hoppas vi bara att Bungie fortsätter i samma fotspår och inte ballar ur helt som dom gjort flertalet med gånger tidigare.

josefin wennergren

9 / 10

Det nya kapitlet i Destiny-sagan har äntligen anlänt. The Witch Queen är här. Och hon gör entré med dunder och brak! Det har viskats om Savathuns namn länge genom Destinys historia, och nu får vi äntligen träffa henne. En väldig imponerande varelse med röst som het eld och kall is. Den helt fenomenala röstskådespelaren Debra Wilson får Savathun att låta både mjuk och förstående, samtidigt som hon låter som den elaka styvmor vi kan läsa om i olika sagor. Hennes röst både smeker och river på samma gång, precis som Savathuns hela personlighet. Då Savathun är vår antagonist i spelet vill jag egentligen tycka illa om henne, men samtidigt kan jag inte låta bli att älska denna enorma varelse som hotar hela vår mänskliga existens. Hon är på något sätt förtrollande vacker, samtidigt som det döljer sig ett ondskefullt tänkande bakom allt hon gör. För varje mellansekvens där hon är med känner jag mer och mer för henne då hon visar sidor som inte är så hemska alla gånger. Jag rekommenderar er alla att tillåta er två minuters rysning av välbehag och kolla in denna fantastiska sekvens med Savathun och The Traveller, som visar Debra Wilsons fenomenala talang när hon ger liv åt häxdrottningen.

henric brandt

8 / 10

Destiny 2 är en gigantisk värld som nu har blivit ännu större med det nya kapitlet The Witch Queen. Massor av nya vapen, nya världar och krafter. Fast som nybörjare är Destiny 2 bitvis riktigt förvirrande.