6 recensioner

70

PC (Microsoft Windows)PlayStation 4Xbox OnePlayStation 5Xbox Series X|S

SkjutspelRollspelÄventyr

douglas lindberg

8 / 10

Slå er ner runt bordet en stund och häll upp något stärkande i era koppar. Vässa därefter era blyertspennor, ta fram ett blankt papper och packa upp de finaste tärningarna ni äger. Det har blivit dags för ett parti Drakar och demoner, med en twist! Tiny Tina har nämligen bestämt att hon är ledare, mästare och allsmäktig härskare över… vänta nu, Tina, har du skrivit den här inledningen? Suck… låt mig ta det från början.

henric brandt

6 / 10

Det mesta känns igen från Borderlands, spelmekaniken, looken, humorn och animationerna. Det som skiljer sig är miljöerna och karaktärerna som du möter och spelar. Fullpris känns därför konstigt, då spelet mer är en stor DLC än ett helt nytt spel.

Tiny Tina’s Wonderlands är ett klassiskt D&D - fast i Borderlands-skrud. Spelet har en humor som kan är hit or miss beroende på vad för humor man själv har. Tiny Tina som spelledare kan vara kul då hon roar sig kungligt när hon leder oss genom spelets historia. Spelet har en massa loot att hitta, massa uppdrag som man kan ta sig an. Spelet är nog inte för alla, jag tror att om man har kört de andra Borderlands spelen kommer man snabbt komma in i det. Även med det sagt tror att spelet kan plockas upp av vem som helst och jag kan säga om du är nyfiken kan jag rekommendera spelet, men det är bättre om man har någon mer att spela det med.

jonny lindmark

8 / 10

Vad hittar man på i en postapokalyptisk värld när man inte är ute och jagar skags, pepprar inavlade banditer och gör donuts i sanden med sin ökenbil? Man spelar rollspelet ”Bunkers & Badasses” …