7.9
Baserat på 10 svenska recensioner

DEATHLOOP Recensioner

Spel Hubben
mr x
9.5 / 10

Om du inte trodde att du behövde en hypervåldsam interaktiv version av Groundhog Day i regi av John Woo i sina bästa år, med uppsättningar stulna från Moulin Rouge, har du helt klart inte spelat Deathloop. Detta är en unapologetically andfådd, adrenalindränkt time-loop shooter från Arkane Studios, tillverkare av Dishonored and Prey, och det ger spelarna enorm frihet att utforska, kombinera vapen och krafter som telekinesis och spränga skiten ur saker.

douglas lindberg
9 / 10

Tidsloopar i spel har aldrig varit min grej. 12 Minutes var frustrerande och Outer Wilds gjorde mig mer förvirrad än något annat. Därför var det kanske ingen bra idé på förhand att ta sig an Deathloop, tidslooparnas tidsloop. Men tänk vad fel magkänslan kan ha ibland, för Deathloop hanterar konceptet tid på ett helt nytt sätt och bjuder upp sådana som mig, tvivlarna, till dans. Och jag dansar med, i en adrenalinfylld våldscykel av nyfikenhet och envishet tills andan försvinner och jag dör och dör igen. Men jag gör det med glädje, för Deathloop är ett av årets absolut bästa spel.

johan lindros
9 / 10

Arkane är en studio som i många år har stått för hyperambitiösa projekt som jag har tillbringat otaliga timmar med, och jag håller Dishonored-serien som ett kvalitetsriktmärke i smygspelsgenren. Ja…

senses.se
9 / 10

Deathloop återuppfinner inte loop-mekaniken, men inget spel i samma genre gör det bättre.

Spelkväll
4 / 5

Arkane visar återigen att de är mästare på underhållande spelupplevelser.

nakadai sundström
FZ
joakim kilman
3 / 5

Arkane tar bitar från både Dishonored och Prey och loopar dem.

Deathloop är ett underhållande spel som bär på många likheter med Dishonored, förutom att om du dör här får du börja om från starten av dagen. Spelet är lekfullt och man kan laborera runt på hur, var och när du kan slå till mot fienderna under dagen. Spelets multiplayerläge är underhållande en stund, men det är berättelsen som man ska spela för, det finns mycket att upptäcka där. Spelet är ett nöje att spela och kommer låta dig leka runt i det även efter att eftertexterna har rullat förbi. Spelet är helt enkelt bara ett bra köp för dig som vill mörda, dö och starta om allt det roliga igen.

johan mackegård hansson
6 / 10

Tidsloopen måste brytas och Mackegård har återupplevt samma dag om och om igen och har återvänt för att sätta betyg.